نمایندگی اشنایدر صنعت
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه تحریم ها بر نمایندگی اشنایدر در ایران تاثیر گذاشت؟

خلاصه مقاله

همان‌طور که گفته شد یکی از مطمئن‌ترین راه‌های خرید محصولات برند اشنایدر، خرید از طریق نمایندگی اشنایدر در ایران می‌باشد. اما متأسفانه تحریم‌ها بر نمایندگی‌های اشنایدر در ایران نیز تأثیرات منفی زیادی داشته که ازجمله‌ی آن بسته شدن بسیاری از نمایندگی‌ها و دفاتر اشنایدر و بالا رفتن هزینه‌ و قیمت تجهیزات این برند بوده است. با توجه به نبودن و یا کمبود نمایندگی این برند و گران شدن محصولات اشنایدر، در حال حاضر خرید و تأمین محصولات باکیفیت این برند برای مصرف‌کنندگان و صاحبان صنایع بسیار سخت شده و همین باعث شده که برخی افراد محصولات فیک و تقلبی تولید کرده و با سؤاستفاده از نام برند اشنایدر، محصولات خود را با نام همین برند به بازار تزریق کنند

تحریم‌ها چه تأثیری بر نمایندگی‌های اشنایدر در ایران داشت؟

خوشبختانه وجود نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران باعث شده است تا محصولات این برند جهانی به راحتی در دسترس صاحبان صنایع و کارفرما‌ها قرار گیرد. درنتیجه امروزه تأمین تجهیزات باکیفیت برقی و الکترونیکی مانند کلید هوایی، کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک و غیره بسیار آسان شده است. اما از طرفی متأسفانه امروزه تحریم‌ها تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرارداده است. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا باهم ببینیم تحریم‌ها چه تأثیری بر نمایندگی اشنایدر در ایران داشته است.

تاریخچه شرکت اشنایدر

کمپانی اشنایدر الکتریک از پیشگامان در حوزه تولید و تأمین تجهیزات موردنیاز در صنعت برق است. در قرن 19 میلادی برادران اشنایدر با تشکیل شرکت اشنایدر الکتریک درزمینه صنایع فولاد، آهن و ماشین‌آلات سنگین و کشتی‌سازی فعالیت خود را آغاز کردند. چندین سال بعد و در سال ۱۹۱۹ با تأسیس شرکت اشنایدر در آلمان و همکاری با شرکت وستینگهاوس در زمینه تولید موتورهای الکتریکی، تجهیزات تابلو برق و سایر تجهیزات الکتریکی برای نیروگاه‌ها و لوکوموتیوهای برقی فعالیت خود را توسعه دادند. شرکت اشنایدر به‌سرعت پیشرفت کرد و با گذشت زمان، سرانجام شرکت‌های تولیدی اشنایدر توانستند با خرید کارخانه‌های تله‌ مکانیک و اسکوئدری و مرلن ژوئر، دفتر اصلی برند را در فرانسه و شهر گرنوبل افتتاح کنند. فعالیت‌های شرکت اشنایدر الکتریک به کشور فرانسه خلاصه نشد و این شرکت برای معرفی تولیدات و تجهیزات خود و همچنین افزایش بهره‌وری و توسعه فعالیتش، کارخانه‌هایی در دنیا تأسیس کرد تا بتوانند تحت‌ عنوان نمایندگی اشنایدر محصولات، ابزارها و قطعات متعددی را تحت لیسانس این شرکت تولید و عرضه نمایند.

تحریم و تاثیر آن بر نمایندگی اشنایدر

یکی از کارهای خاص و متفاوتی که شرکت اشنایدر الکتریک در نمایندگی‌های خود انجام داده است، تقسیم‌بندی جایگاه تولید قطعات است. درواقع شرکت اشنایدر به هرکدام از نمایندگی‌های خود امتیاز تولید تجهیزاتی خاص را تحت لیسانس خود اعطا کرده است. به‌عنوان‌مثال کنداکتورها، کلیدهای کنتاکت کمکی، کلید حرارتی، شاسی استارت استوپ و سلکتور سوئیچ‌های فلزی در فرانسه تولید می‌شوند، کنداکتورهای خازنی و کنداکتورهای خاص در جمهوری چک، کلیدهای اتوماتیک و رله شانت و آندر ولتاژ کلید اتوماتیک در نمایندگی اشنایدر لهستان و کلید اتوماتیک غیرقابل تنظیم در تایلند و همچنین چراغ سیگنال، تایمر و کنترل فار در اندونزی، اینورتر یا کنترل دور موتور و همچنین راه‌انداز نرم موتور در چین، حفاظت جان در نمایندگی اشنایدر هند و اسپانیا و کلید مینیاتوری در نمایندگی اشنایدر الکتریک ایران تولید می‌شوند.

 

هرساله این برند فرانسوی جزء 500 شرکت بزرگ دنیا مطرح می‌شود و تا امروز بیشتر از ۲۰۰۰۰ اختراع گوناگون به نام برند اشنایدر ثبت‌شده و سالانه ۵% کل درآمد این مجموعه برای کار تحقیق و توسعه کنار گذاشته می‌شود.

نمایندگی‌های اشنایدر در ایران

در سال ۱۳۵۴ برای نخستین بار نمایندگی یا دفتر تله مکانیک شرکت اشنایدر در ایران تأسیس شد. کارخانه اشنایدر الکتریک در سال ۱۳۷۹ جهت گسترش فعالیت و افزایش سرمایه‌گذاری در ایران اقدام به احداث کارخانه‌ای در شهرستان کرج به‌منظور تولید و مونتاژ کلیدهای مینیاتوری تیپ C60N از ۲ تا ۶۳ آمپر نمود است، که محصولات تولیدی این کارخانه توسط نمایندگی‌های رسمی آن به مردم و مصرف‌کنندگان و حتی فروشندگان عرضه می‌شد.

محصولات موجود در نمایندگی اشنایدر الکتریک ایران

محصولات شرکت اشنایدر در ایران عبارت‌اند از:

  • کلید مینیاتوری تیپ روشنایی و موتوری
  • کلید اتوماتیک
  • کلید حرارتی ، کنتاکتور و بی‌متال
  • کلید اتوماتیک هوائی و کنترل فاز
  • رله‌های هوشمند سیستم مدیریت و حفاظت موتور
  • کلید و پریز در طرح‌های استثنائی و دوام فوق‌العاده کنترل دور
  • استارتر ابزار دقیق
  • پی آل سی PLC و تاچ پد HMI و رله‌های قابل‌برنامه‌ریزی
  • سنسورهای التراسونیک و نوری و خازنی و القایی
  • پرشر سویچ و میکرو سویچ‌ها و پوش باتن و ریموت کنترل‌های جرثقیل
  • راه‌اندازهای موتور درایو VFD یا سافت استارتر
  • منبع تغذیه و ترانسفورماتور و رله‌

وجود نمایندگی اشنایدر در ایران چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از محصولات صنعتی برقی که عرضه می‌شوند کیفیت لازم را ندارند و برند‌های شناخته‌شده‌ای نیستند. از طرفی خرید عمده این لوازم در صورت فیک و تقلبی بودن، خسارت مالی زیادی برای صاحبان صنایع و دستگاه‌های آن‌ها به بار خواهد آورد. پس منطقی است که هر کارفرمایی به دنبال جنس اصل و باکیفیت باشد. درنتیجه وجود نمایندگی اشنایدر در ایران و یا هر کشوری مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

امکان خرید اصل و مطمئن از نمایندگی‌های اشنایدر

موضوع کالای قاچاق و وجود لوازم برقی تقلبی، امری انکارناپذیر است که باوجود تلاش‌های صورت پذیرفته هنوز هم مشکلات و دردسرهای زیادی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. در چنین وضعیتی خرید مستقیم از نمایندگی‌های اشنایدر در ایران که به واردات مستقیم لوازم الکتریکی از کارخانه‌های تولیدی می‌پردازند، می‌تواند راهکاری مؤثر برای جلوگیری از این مشکلات باشد. بنابراین یکی از مهم‌ترین تأثیرات خرید از نمایندگی‌ها قطع نمودن زنجیره‌ی فروش اجناس تقلبی و قاچاق می‌باشد.

امکان دسترسی به لوازم ارزان‌تر

یکی دیگر از مزایای خرید تجهیزات از نمایندگی‌های اشنایدر در ایران دسترسی به لوازم الکتریکی باقیمتی ارزان‌تر می‌باشد. ازآنجایی‌که یک نمایندگی بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای اجناس خود را از کارخانه‌های تولیدی دریافت می‌کند، می‌تواند اجناس را باقیمت مصوب و ارزان‌تر از فروشگاه‌ها به خریداران عرضه کند.

امکان خرید محصولات دارای ضمانت‌نامه

خرید اجناسی که دارای ضمانت‌نامه معتبر و ارزشمند هستند، یکی از مسائل مهم درمیان بسیاری از فروشندگان و مصرف‌کنندگان لوازم برقی است. چرا که خرید اجناسی که هیچ پشتوانه‌ای درزمینه‌ی تعمیر یا تعویض محصول ندارند به‌شدت ریسکی بوده و به همین دلیل از طرفداران چندان زیادی هم بهره‌مند نیست. نمایندگی اشنایدر در ایران با ارائه محصولات دارای ضمانت‌نامه می‌تواند گام بلندی در جهت کاهش ریسک در تهیه محصولات معتبر بردارد.

تحریم‌ها چه تأثیری بر نمایندگی‌های اشنایدر در ایران داشت؟

صنعت برق، صنعتی زیر بنایی و مهم در توسعه اقتصادی و صنعتی هر کشوری است، طوری که یکی از معیارهای اصلی توسعه صنعتی یک کشور بر اساس آن ارزیابی می‌شود. وضع تحریم‌ها علیه کشور در طی چند سال گذشته، صنعت برق را نیز بی‌نصیب نگذاشته و توان تولیدی این صنعت را کاهش داده است، و علیرغم وجود دستاوردهایی در زمینه تولیدات ساخت داخل و خودکفایی در بخش‌های مختلف، فشار اقتصادی باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده است. تحریم‌های صورت گرفته برق ایران را در این مدت با رکورد شدید سرمایه‌گذاری روبه‌رو کرده و باعث افزایش شدید قیمت تجهیزات برقی شده است، که درنتیجه‌ي آن کالاهای بی‌کیفیت اما ارزان چینی در ایران رواج پیداکرده است و ورود این اجناس نامرغوب آسیب‌های جدی به صنعت برق وارد کرده است.

همان‌طور که گفته شد یکی از مطمئن‌ترین راه‌های خرید محصولات برند اشنایدر، خرید از طریق نمایندگی اشنایدر در ایران می‌باشد. اما متأسفانه تحریم‌ها بر نمایندگی‌های اشنایدر در ایران نیز تأثیرات منفی زیادی داشته که ازجمله‌ی آن بسته شدن بسیاری از نمایندگی‌ها و دفاتر اشنایدر و بالا رفتن هزینه‌ و قیمت تجهیزات این برند بوده است. با توجه به نبودن و یا کمبود نمایندگی این برند و گران شدن محصولات اشنایدر، در حال حاضر خرید و تأمین محصولات باکیفیت این برند برای مصرف‌کنندگان و صاحبان صنایع بسیار سخت شده و همین باعث شده که برخی افراد محصولات فیک و تقلبی تولید کرده و با سؤاستفاده از نام برند اشنایدر، محصولات خود را با نام همین برند به بازار تزریق کنند

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
دیدگاه خود را بنویسید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط